Dr. Frank dieet, Dag 3

Standaard

Ontbijt:
Cheese omelet met peper en paprika.
25 gr geraspte Emmentaler-kaas, 1 ei, paprikapoeder en peper.

Lunch:
Paprika soep .
2 rode paprika’s, 1 blikje tomatenpuree zonder toegevoegd zout (68gr), 1 ui, 2 knoflooktenen, 1 peper en 1 liter water, bakboter.

Snijd de paprika’s in stukken en haal de zaadlijsten eruit. Pers de knoflook uit en snijd de ui en peper in stukken. Smoor de paprika, ui, peper en knoflook 5 minuten in de boter. Doe het geheel in de blender en voeg een scheutje water toe voordat je gaat blenden. Na het blenden mag het geheel opgewarmd worden in een soeppan. Voeg de rest van het water toe en de tomatenpuree. Serveer de soep met een schepje crème fraîche.

Avond:
Zalm met spinazie.
Knoflook, 1 ui, 150 gr zalm, 150 gr spinazie, 1 beker crème fraiche, versgemalen peper, chili-, kerrie- en paprikapoeder, citroensap.

Warm de spinazie op en roer vervolgens de crème fraiche er doorheen. Op smaak brengen met chili, paprikapoeder, kerriepoeder en knoflookpoeder. 
Fruit de geperste knoflook en de fijngesneden ui in de gesmolten bakboter. Bak vervolgens de zalm 4 minuten om en om zodat deze nog mooi roze is van binnen (strooi op de zalm een beetje versgemalen peper).
Serveer de spinazie-saus en leg de zalm erop. Druppel een paar druppels citroensap over de zalm en klaar is je gerecht!
TIP: bak pas de zalm als de spinazie ontdooit is, dat kan namelijk 10 minuten duren.

Natriumarm dieet

Zoutlooseten.nl voor een zoutloos dieet
– zoutarm dieet

Advertisements

Eén reactie »

  1. Pingback: Dr. Frank dieet zoutarm « Zoutloos eten

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s